close
تبلیغات در اینترنت
نمایه ها

1 ساعت قبل
لورم ایپسوم 1
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که
بیشتر ...
3 ساعت قبل
لورم ایپسوم 2
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که
بیشتر ...
12 ساعت قبل
لورم ایپسوم 3
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که
بیشتر ...
آخرین ها

Sainted|بزرگترین سایت تفریحی ایران.


مقایسه دو خودروی شاسی بلند شیک : 2014 CX-5 مزدا در مقابل 2013 RAV4 تویوتا

این دو خودروی فشرده دوگانه دارای فروش فوق العاده ای در سطح ایالات متحده هستند. در سال گذشته نزدیک به دو میلیون از این وسایل نقلیه کوچک شاسی بلند فروخته شد. همانطور که انتظار می رفت، این بخش پر رونق بازار، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و در حالی که برخی از وسایل نقلیه مانند دوج جرنی، Equinox شورلت و سانتافه اسپرت هیوندای، اصطلاح "جمع و جور" را به محدودیت های خود افزوده اند، تقریبا هر تولیدکننده خودرو یک یا چندین مدل در این کلاس دارد.

برای پیشتاز بودن در این بخش از بازار، هرساله شاهد یک مدل جدید از این نوع خودروها در جاده ها هستیم. تازه واردان برجسته در سال جاری، مدل سوبارو فورستر، Outlander میتسوبیشی و مدلی که کار خود را از شمال آمریکا شروع کرده است یعنی RAV۴ تویوتا می باشند.

اکنون با ورود نسل چهارم آن، تویوتا رویکرد بازگشت به اصول اولیه را در هنگام طراحی مجدد ۲۰۱۳ RAV۴ بکار بسته است. این وسیله در حاشیه های خود کوچک تر شده و موتور شش سیلندر و صندلی های ردیف سوم آن نیز به دلیل سقف کوتاه، حذف شده اند. همچنین خوشبختانه از مدل ۲۰۱۳ RAV۴، بخش اتوماتیک ۴ سرعته برداشته شده و واحد ۶ سرعته جدیدی به جای آن دیده می شود.

برای سال ۲۰۱۳، تویوتا خواستار بخشیدن حیات بیشتری به RAV۴ خود بوده است. آن ها در بخش های داخلی و بیرونی خودروی خود تغییراتی ایجاد کرده اند و امیدوار به افزودن کمی سرگرمی به حالت دینامیک رانندگی هستند. اما چگونه یک خودروی قدیمی مانند RAV۴، می تواند در برابر اتومبیل های جذاب امروزی ایستادگی نماید، به خصوص در برابر مدل شیک و ویژه CX-۵ مزدا!

CX-۵ که خودرویی کاملا جدید می باشد، با ظاهر جذاب، فضای داخلی خوب، دینامیک رانندگی عالی و صرفه جویی در مصرف سوخت، راه خود را به قلب های بسیاری باز کرده، اگرچه داشتن یک نقطه ضعف مهم آن را از تبدیل شدن به یک خودروی برتر محروم کرده است: در هنگام حمل بار، این خودرو به طور غیر قابل قبولی آهسته و کند می شود. بنابراین برای مزدا ۲۰۱۴ این موضوع با نصب موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری SkyActiv اختیاری حل خواهد شد. این موتور جدید قدرت را تا ۲۹ اسب بخار و گشتاور را تا ۴۷.۵ نیوتن متر نسبت به موتور ۲.۰ لیتری افزایش می دهد. با توان ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر، این خودرو همچنین بر مدل RAV۴ با موتور ۲.۵ لیتری و با برتری ۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷.۶ نیوتن متر غلبه می کند. هر دو وسیله نقلیه دارای سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته می باشند.


سرگرم کننده در مقابل خسته کننده

با وجود این شباهت ها در پیشرانه این دو خودرو، عملکرد آن ها در جاده به طرز محسوسی متفاوت است. همانطور که می توان انتظار داشت، با افزایش ۲۵ درصدی اندازه موتور، مساله قدرت در CX-۵ یک موضوع قابل بحث است. با وجود این واقعیت که خودروی ۱۶۰۲.۰۸۸ کیلوگرمی CX-۵ با محرک تمام چرخ، دارای توزین ۳۰.۳۹ کیلوگرم نسبت به RAV۴ است، اما CX-۵ در زمان های کشیدن ساسات به طور کامل، به شکل قابل توجهی سریع تر احساس می شود.

اما این تنها زمانی است که CX-۵ سریع تر به نظر می رسد. در رانندگی های روزانه، واکنش ساسات به طور قابل توجهی در CX-۵ دارای تاخیر است همانطور که در انتقال نیز این اتفاق حس می شود. به نظر می رسد که RAV۴ برای حرکت کردن راحت تر است و تغییرات دنده ها، نرم تر و یکپارچه تر شکل می گیرند. این خصوصیات RAV۴ را برای راندن در سرعت بالا ساده تر کرده است. با این حال CX-۵ تحت هر شرایطی آرام تر خواهد بود در حالی که RAV۴ می تواند در بعضی زمان ها، صداهای عجیبی از موتور خود ساطع نماید.

اما این بخش بیشتر در مورد بهره وری است تا قدرت. با توجه به سازمان حفاظت محیط زیست، خودروی دیفرانسیل جلوی Toyota RAV۴ با نرخ ۳۸.۶ کیلومتر در هر گالن شهری و ۴۹.۹ کیلومتر در هر گالن در بزرگراه ها، بر خودروی محرک تمام چرخ Mazda CX-۵ با نرخ ۳۸.۶ کیلومتر در هر گالن شهری و ۴۸.۲ در بزرگراه ها غلبه می کند. با این حال، در طول آزمایش های واقعی، CX-۵ به طور متوسط با ۳۶.۴ کیلومتر در هر گالن در مقایسه با نرخ کمتر از حد ۳۱.۵ کیلومتر در هر گالن RAV۴، برتر عمل می کند و به یاد داشته باشید که پیشرانه RAV۴، از نوع FWD (محرک چرخ جلو) در مقایسه با مدل کمتر کارآمد AWD (محرک تمام چرخ) موجود در CX-۵ است و در آزمون ها AWD RAV۴ دارای امتیاز ۲۲/۲۹ می باشد در حالی که CX-۵ امتیاز ۲۵/۳۲ را کسب کرده است.

CX-۵ همچنین RAV۴ را در رانندگی جاده ای شکست می دهد. این خودرو دارای هندلینگ خوبی است و حتی برای خودروی AWD در واقع این میزان هندلینگ کمی نادر است.


جذاب و پیچیده در مقابل جادار و راحت

در محیط خارجی نمی توان این نکته را انکار کرد که CX-۵ یک وسیله نقلیه خوش ظاهر است، اما این خودرو نمی تواند به جسارت موجود در طراحی RAV۴ برسد. تویوتا برای مدل جدید RAV۴ خود خواهان خصوصیات عالی بوده و در این راه نیز موفق عمل کرده است. ویژگی های کرومی سرجلویی این خودرو در امتداد چراغ های جلویی آن کشیده شده اند اما در بخش عقب خودرو است که بزرگ ترین تحول تویوتا صورت گرفته است. لاستیک زاپاس نصب شده به بدنه، دارای یک درب بالابر معمولی شامل یک پنجره مجزا می باشد.

در درون این خودرو نیز طراحی جسورانه تویوتا ادامه پیدا کرده است. دیگر طراحی قدیمی و خسته کننده در RAV۴ دیده نمی شود. اکنون یک داشبورد شیک با پوشش مواد نرم که مکان های مخفی زیادی را برای ذخیره آیتم های مختلف ایجاد می کند، در این خودرو جای گرفته است و چندین دکمه تحتانی که برای دسترسی کمی سخت می باشند نیز وجود دارند.

CX-۵ دارای ویژگی های مطلوب تر و مواد لمسی نرم در سراسر داشبورد و طرح منطقی برای همه کنترل ها و صفحه نمایش های مختلف می باشد. با این حال زمانی که این خودرو با RAV۴ مقایسه می شود، مدلی محافظه کارانه تر به نظر می رسد و همچنین فاقد مناطق ذخیره سازی هوشمندانه موجود در تویوتا است.


مقایسه خصوصیات

ویژگی راحتی نیز از مزایای RAV۴ است. با وجود آنکه این خودرو فضای پای تنها ۹۴.۵ سانتی متر را در مقایسه با مقدار حدودا ۱۰۰ سانتی متری CX-۵ ارائه می دهد، اما صندلی جلوی آن برای نشستن ساده تر بوده و صندلی عقب نیز به نظر بزرگ تر و راحت تر می آید. این دو خودرو مجهز به امکاناتی می باشند که در رقیبانشان وجود ندارد. برف پاک کن منحصر به فرد با قابلیت سنجش باران، صندلی قدرت، رادیو پاندورا، دکمه فشاری استارت، چراغ اتوماتیک و نظارت بر نقطه کور در CX-۵ از این خصوصیات می باشند. از طرف دیگر RAV۴ نیز دارای امکاناتی همچون رادیو ماهواره ای، GPS و دسته صندلی قابل تنظیم است.

از لحاظ قیمتی، این دو مدل در رقابت نزدیکی با هم قرار دارند. CX-۵ مزدا ۲۰۱۴ همراه با AWD و حلقه گیربکس اتوماتیک دارای قیمت ۲۶,۶۶۰ دلار پس از تحویل در مقصد است و مدل RAV۴ XLE FWD تویوتا ۲۰۱۳ که مجهز به صفحه نمایش صوتی اختیاری می باشد، دارای قیمتی معادل ۲۶,۱۶۵ دلار است. خودروی CX-۵ یک موتور کوچک تر ۲ لیتری در مدل های اسپرت خود ارائه می دهد و دارای قیمت کارخانه ای آن، ۲۱,۱۹۵ دلار در مقایسه با قیمت پایه ۲۳,۳۰۰ دلار RAV۴ می باشد.


نتیجه گیری

بنابراین در پایان، می توان گفت کدام خودرو برنده است؟ نتایج بسیار نزدیک می باشد. ماموریت RAV۴، ارائه یک خودروی ساده برای تجربه ی یک رانندگی هیجان انگیز است. این خودرو بر مدل های پشین خود برتری دارد. تقریبا همه می توانند با این خودرو به لطف فرمان خطی و قابل پیش بینی آن، راحتی را تجربه نمایند. به این دلایل، این خودرو برای مصرف کنندگان، خودروی بهتری به نظر می رسد.

علیرغم این موضوع، می توان خودروی CX-۵ مزدا را نیز تایید کرد و برتر دانست. نه فقط به این دلیل که این خودرو سریع تر و دارای هندلینگ بهتری می باشد، بلکه ارزان تر و کارآمد تر است.

دانلود کلیپ


مزایای ۲۰۱۳ Toyota RAV۴ XLE

• عملکرد ساده
• سبک گستاخانه جدید
• فضای زیاد در قسمت عقب
• صندلی های راحت

معایب ۲۰۱۳ Toyota RAV۴ XLE

• بهره وری سوخت ضعیف
• موتور پر سر و صدا
• سیستم تعلیق محکم
• رانندگی کُند


مزایای ۲۰۱۴ Mazda CX-۵ Touring

• موتور قدرتمند جدید
• هندلینگ عالی
• ظاهر عالی
• مواد داخلی ارزان تر

معایب ۲۰۱۴ Mazda CX-۵ Touring

• واکنش کُند ساسات
• فضای داخلی نه چندان بزرگ
• صندلی جلوی نامطلوب
• فضای داخلی خسته کننده

منبع : autoguide

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 تير 1392 توسط Alireza
دسته بندی : [ Technology ] [ خودرو ] [ مقایسه ]
برچسب ها : [ toyota ] [ مزدا ] [ mazda ] [ مقایسه ] [ بررسی ] [ مقایسه اتومبیل هـا ]
بازدید : 22

ارسال نظر برای این مطلب



نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

ورود کاربران
آخرین مطالب
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • افراد آنلاین : 1
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کل : 40,389
آرشیو